مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:552020-10-26فرهنگي

جایزه جشنواره مستند «میلنیوم» برای «سایه های بی خورشید»


دوازدهمین جشنواره بین المللی مستند میلنیوم در کشور بلژیک جایزه حقوق بشر خود را به مستند «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی اعطا کرد.

  - دوازدهمین جشنواره بین المللی مستند میلنیوم در کشور بلژیک جایزه حقوق بشر خود را به مستند سایه های بی خورشید ساخته مهرداد اسکویی اعطا کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ 16 تا 25 اکتبر (25 مهر تا 4 آبان) در بروکسل بلژیک برگزار شد، مستند سایه های بی خورشید به کارگردانی مهرداد اسکویی توانست جایزه برنز (جایزه حقوق بشر) این رویداد سینمایی را از آن خود کند.

در بیانیه هیات داوران جشنواره درباره مستند سایه های بی خورشید آمده است: این مستند در یک سطح به شرایط انسانی، عواطف و روابط انسانی میان دخترانی می پردازد که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کنند و بیش از هر زمان دیگری از آزادی لذت می برند و در سطحی دیگر به معنای واقعی گناه و دفاع از خود میپردازد و این پرسش را مطرح میکند که گناهکاران واقعی چه کسانی هستند؟ این فیلم از دریچه مفهوم و فرم ماهرانه خود فضای خشونت مردانه و سوء استفاده را نشان میدهد و با قدرت خواستار رعایت حقوق زنان، برابری جنسیتی و عدم بروز خشونت علیه زنان است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه جشنواره مستند «میلنیوم» برای «سایه های بی خورشید»

جایزه جشنواره مستند «میلنیوم» برای «سایه های بی خورشید»