مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:502020-10-27اقتصادي

ترویج، حلقه گمشده ارتباط بین اندیشمندان و بهره برداران است


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: حلقه گم شده ارتباط بین اندیشمندان و بهره برداران، ترویج است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان در هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به برخی مشکلات بخش کشاورزی، گفت: متوسط عملکرد گندم در کشور 4 تن در هکتار است، این در حالی است که کشاورزان نمونه عملکرد 12 تنی در هر هکتار دارند؛ البته در سایر محصولات مانند سیب، انار و غیره نیز تفاوت فاحش بین میانگین عملکرد و عملکرد حداکثری کشاورزان نمونه وجود دارد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، فرسایش خاک را نیز از دیگر مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حفظ منابع پایدار تولید، عملکرد در هکتار محصولات و درآمد کشاورزان باید بیشتر تلاش شود.

وی، بیان کرد: اگرچه تلاش هایی در این خصوص انجام شده و در سال های اخیر افزایش عملکرد در هکتار در تولید محصولات کشاورزی را شاهد بوده ایم اما در مقایسه با کشورهای مشابه، کشاورزان ما در برخی از حوزه ها باید پیشرفت کنند.

بازرگان درباره علت عدم پیشرفت کشاورزان در برخی از حوزه های کشاورزی، گفت: بررسی در دانشگاه ها نشان می دهد که در دانش کشاورزی مشکلی نداریم و متوسطه دانش ما از نظر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج، حلقه گمشده ارتباط بین اندیشمندان و بهره برداران است

ترویج، حلقه گمشده ارتباط بین اندیشمندان و بهره برداران است