مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 آبان 1399 ساعت 12:202020-11-05فرهنگي

«سینما صحرا» و «امیراقتدار» ملی شدند


عمارت «امیراقتدار» و سینما «صحرا (ریولی سابق)» همراه با چهار بنای تاریخی دیگر در تهران، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

- عمارت امیراقتدار و سینما صحرا (ریولی سابق) همراه با چهار بنای تاریخی دیگر در تهران، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با برگزاری جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی در 12 آبان، 10 بنای تاریخی از استان تهران در این جلسه بررسی شدند، که شش اثر تاریخی در فهرست اثار ملی به ثبت رسیدند یک اثر واجد ارزش ثبت شمرده شد و نسبت به تکمیل پرونده و طرح مجدد سه اثر تاریخی دیگر در برای بررسی و ثبت در فهرست اثار ملی تاکید شد.

عمارت امیراقتدار (امیرلشکر محمودخان انصاری) که اواخر مهرماه خبر احتمال تخریب آن بر اساس حکم دیوان عدالت اداری منتشر شده بود، به دلیل دارا بودن ارزش های معماری دوره تحول بنا و انتصاب به سردار امیر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

عمارت امیراقتدار در این جلسه سینما صحرا (ریولی سابق) که در سال 1345، با نمایش فیلم کتاب آفرینش افتتاح شد و یکی از بزرگترین سینماهای خاورمیانه لقب گرفت، به عنوان یک میراث معماری معاصر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

همچنین ساختمان دسوتو که از دهه بیست شمسی به مرور در بخش جنوبی خیابان سعدی و نزدیک به تقاطع اکباتان بورس فروش لوازم یدکی خودرو و دفاتر فروش اتوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سینما صحرا» و «امیراقتدار» ملی شدند

«سینما صحرا» و «امیراقتدار» ملی شدند