مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 09:452020-11-10اقتصادي

وجود 23 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی


نماینده مجری طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی از شناسایی و مسدود شدن80 درصد از چاههای غیرمجاز درحال حفاری آبهای زیرزمینی در این استان طی سال های اخیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدی اظهار داشت، شناسایی و انسداد چاه های غیر مجاز و تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه قبل از سال 1385، از پروژه های حساس طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی به حساب می آید که هدف این پروژه، کنترل اضافه برداشت ها و جبران کسری مخازن آّبهای زیرزمینی و احیاء آبخوان های دشت های استان است.

مشاور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: 25 هزار حلقه چاه مجاز و 23 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، ولی چاه عمیق غیر مجاز به آن معنای متداول در استان ما وجود ندارد و تمام این تعداد، چاه هایی هستند که نهایت عمق آنها 25 متر است و به صورت دستی حفر شده اند، شهرستان های بناب، مراغه و ملکان داری 80 درصد از چاه های غیر مجاز استان هستند.

مهندس محمدی ادامه داد: 14 هزار حلقه چاه غیرمجاز قبل از سال 1385 و 9 هزار حلقه چاه غیرمجاز بعد از سال 1385 در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، 80 درصد این چاه ها در سه شهرستان بناب، مراغه ،ملکان و 20درصد  بقیه در 18 شهرستان دیگر وجود دارند نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 23 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی

وجود 23 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی