مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 08:102020-11-14اجتماعي

غارت میراث تاریخی آذربایجان شرقی


آذربایجان شرقی به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از عرصه های گوناگون تاریخی و میراثی به یکی از مناطق پررونق حفاری های غیرمجاز برای افراد سودجو در شهرها، - بخش ها و روستاهای مختلف شده است.

طی ماه های اخیر حفاری های غیرمجاز و غیر قانونی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به یکی از معضلات مهم این بخش تبدیل شده است، به گونه ای که از ابتدای امسال تاکنون تعداد 36 نفر حفار در نقاط مختلف استان از جمله محلات قدیمی تبریز مانند دوه چی، حافظ، بارون آواک و شهرهای مراغه و بخش لیلان ملکان و روستای بالاسنگ کلیبر و روستای جانقور شهر باسمنج و شهرستان های اسکو، کلیبر و جلفا، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، به گفته مسئولان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، هدف اصلی از حفاری های غیرمجاز متعدد در آذربایجان شرقی، کشف اشیای عتیقه در مناطق مختلف تاریخی عنوان است که شرایط کرونایی و تهدید مشاغل مختلف به خصوص در حوزه کارگران فصلی از جمله دلایل این پدیده می باشد.

انتشار خبر حفر تونل 100 متری در یکی از محوطه های تاریخی شهرستان ملکان با هدف کشف اشیای عتیقه، عمق خطرات ناشی از حفاری های غیرمجاز و تهدید آثار و ابنیه های تاریخی منطقه و ایران را نشان می دهد که بازتاب وسیعی در رسانه های گروهی و شبکه های اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غارت میراث تاریخی آذربایجان شرقی

غارت میراث تاریخی آذربایجان شرقی