مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 08:052020-11-16اقتصادي

200 هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد


رییس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه توسعه گیاهان دارویی در شرایط نامساعد اقتصادی به اشتغال زایی و تولید کمک می کند، گفت: 200 هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد.

- محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه 200 هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد، ابراز داشت: حوزه جنوب و جنوب شرقی شهرستان مابین مراتع رویان و طرود بی ارجمند بهترین رویشگاه وَشَق کشور محسوب می شود.

وی بابیان اینکه برای بذرپاشی وشق در سطح مراتع 20 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: پیش بینی می شود با بارندگی های اخیر مراتع عالی را به لحاظ پوشش گیاهان دارویی در آینده خواهیم داشت رییس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این شهرستان شاهرود به صورت طبیعی تنوعی از گیاهان دارویی و صنعتی در بستر مراتع و جنگل ها را دارد، ابراز داشت: طبق برنامه ریزی بادانش بومی و فنی این گیاهان مورد بهره برداری روستاییان برای فروش و استفاده قرار می گیرد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و مسائل قهری بعضاً در قسمت هایی از منابع طبیعی شهرستان شاهرود اقدام به خرید بذر وشق انجام و در مراتع چاه غنی طرود، خیرآباد سرطاقی خارتوران، دولو طرود، چاه شور، چاه عروس و چاه آهنگران توسط مرتع داران به صورت بذرکاری و بذرپاشی کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد

200 هکتار بذرپاشی وَشَق در سطح مراتع شاهرود انجام شد