مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 10:302020-11-21اقتصادي

آغاز اجرای عملیات بیولوژیکی در مراتع همدان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از آغاز عملیات احیاء و اصلاحی مراتع در بیش از1700 هکتار از مراتع این استان خبر داد.

- اسفندیار خزایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 930 هکتار بذرپاشی و 539 هکتار کپه کاری و 231 هکتار بوته کاری در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شده است، اظهار کرد: کشت 50 هکتار گیاهان دارویی به صورت مشارکتی با مردم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز 824 هکتار کپه کاری و 1240 هکتار نیز بذر پاشی در کل اراضی شناسایی شده استان همدان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان های استان آغاز شده است، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات بیولوژیکی در کلیه شهرستان طی هفته گذشته اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع یک میلیارد و 360 میلیون تومان اعتبار و برای طرح های بیابان زدایی 900 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های اجرایی و در سال جهش تولید و اجرای طرح 9 در 99 سازمان جنگل ها به صورت مشارکتی توسط بهره برداران و جوامع محلی کشت گیاهان دارویی در برنامه های ما قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای عملیات بیولوژیکی در مراتع همدان

آغاز اجرای عملیات بیولوژیکی در مراتع همدان