مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 05:552020-11-30سياسي

قدردانی «غنی» از همتای ترکمن در روند توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان


رؤسای جمهور ترکمنستان و افغانستان با یکدیگر گفت وگو و بر تعامل سازنده در چارچوب ساختارهای منطقه ای و بین المللی تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان و محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با یکدیگر گفت و گو کردند.

در این گفت وگو، روسای جمهور دو کشور ضمن ابراز خرسندی از روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی بر تعامل سازنده در چارچوب ساختارهای منطقه ای و بین المللی تأکید کردند.

طرفین به تشابه مواضع دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی، به ویژه کمک به تلاش های بین المللی برای حفظ صلح ، امنیت، ثبات و توسعه پایدار اشاره کردند.

اشرف غنی از همتای ترکمن که نقش مهمی در روند توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان دارد و همچنین از همکاری در پروژه های بزرگ حمل و نقل، ارتباطات و انرژی و ساخت امکانات اجتماعی تشکر و قدردانی کرد.

رییس جمهور افغانستان بر اهمیت مدارس و مراکز بهداشتی ساخته شده با هزینه ترکمنستان در افغانستان اشاره و از افتتاح مسجدی در روزهای آینده خبر داد که طرف ترکمن در این کشور ساخته است.

انتهای پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی «غنی» از همتای ترکمن در روند توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان

قدردانی «غنی» از همتای ترکمن در روند توسعه اقتصادی - اجتماعی افغانستان