مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-06حوادث

نجات کوهنورد مصدوم از قله «سرده» ملایر


ساعت 10 صبح روز جمعه 14 آذرماه پس از دریافت تماس تلفنی از ستاد استان همدان مبنی بر سقوط کوهنورد ملایری از ارتفاع حدود 20 متری زیر قله کوه سرده به یک دره، - هشت نفر از تیم هلال احمر شهرستان ملایر به منطقه اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر ملایر در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب، به صعب العبور و برفی بودن منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تیم امداد پس از جمع آوری ابزار و تجهیزات مورد نیاز امداد و حرکت از مسیر دره شیر و پلنگ به سمت قله کوه سرده در سریع ترین زمان ممکن و بعد از حدود یک ساعت به منطقه مورد نظر در قله کوه سرده رسیدند.

احمد فضلی با بیان اینکه عملیات امداد پس از گذشت 9 ساعت، در ساعت 19:45 دقیقه شب تمام شد، اظهار کرد: بعد از انجام اقدامات ابتدایی و آتل بندی پای مصدوم، اقدامات لازم به منظور برپایی کارگاه برای بالا کشی کوهنورد آسیب دیده انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: تیم امدادونجات پس از بالا کشی و قرار دادن فرد در جای مطمئن، مصدوم را با گرفتن 10 کارگاه فرود از منطقه یخ زده به مکان امن انتقال داده و سپس به عوامل اورژانس تحویل دادند.

فضلی در پایان نسبت به کوهنوردی به صورت انفرادی و در شرایط جوی نامساعد هشدار داد و یادآور شد: کوهنوردان هنگام کوهنوردی حتماً وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشند و خانواده خود را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات کوهنورد مصدوم از قله «سرده» ملایر

نجات کوهنورد مصدوم از قله «سرده» ملایر