مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 18:002020-12-06سياسي

آرمان خواهی صرفا نقد کردن وضعیت کنونی نیست


معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران به همراه شماری از دانشجویان دانشگاه تهران امروز بر مزار شهدای 16 آذر حاضر شدند و با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ آن شهیدان ادای احترام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمال رحیمیان در این مراسم با تبریک روز دانشجو، با بیان اینکه پس از کودتای آمریکایی انگلیسی 28 مرداد 32 فضای امنیتی سختی دسر فضای جامعه حاکم شد، اظهار کرد: پس از کودتا دانشجویان در در کلاسهای درس مهرماه حاضر شدند اما همچنان از کودتا علیه دولت مردمی مرحوم دکتر مصدق خشمگین بودند.

وی ادامه داد: صدور بیانیه تجدید روابط انگلیس و ایران توسط انگلیس در 14 آذر ماه جرقه ای برای اعتراض دانشجویان در سطح دانشگاه تهران شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران افزود: در این اثنا خبر حضور ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در ایران منتشر شد که خشم دانشجویان را دوچندان کرد.

رحیمیان با اشاره به مهمان آمریکایی دربار گفت: دربار به گارد و نیروهای امنیتی دستور داد در 16 آذر زهر چشمی از دانشجویان دانشگاه تهران بگیرند تا خاطر مهمان آمریکایی دربار در 17 آذر مکدر نشود، نیروهای مسلح و امنیتی در روز 16 آذر وارد دانشگاه تهران شدند و وقتی دانشجویان دیدند نیروهای نظامی دستور آتش دارند به دانشکده ها و کلاسها پناه بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرمان خواهی صرفا نقد کردن وضعیت کنونی نیست

آرمان خواهی صرفا نقد کردن وضعیت کنونی نیست