مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 05:552020-12-07پزشكي

دلیلی برای احساس گناه در پرستاران


یافته های یک مطالعه پژوهشی با محوریت استرس در نیروهای درمانی، نشان از آن دارد که بین استرس شغلی با احساس گناه در پرستاران شاغل در بیمارستان های کودکان رابطه مثبتی وجود دارد.

- یافته های یک مطالعه پژوهشی با محوریت استرس در نیروهای درمانی، نشان از آن دارد که بین استرس شغلی با احساس گناه در پرستاران شاغل در بیمارستان های کودکان رابطه مثبتی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استرس شغلی در تمام مشاغل وجود دارد، ولی در مورد مشاغلی که به طور مستقیم با انسان ها سر و کار دارند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شواهد و مطالعات انجام شده نشان دهنده این است که شغل پرستاری یکی از پرتنش ترین مشاغل محسوب می شود، به طوری که این شغل به خاطر ماهیت آن به عنوان حرفه ای با درجه استرس شغلی بالا به شمار می آید و به طورکلی ماهیت این شغل مراقبتی، از منابع متعدد استرس ساخته شده است.

استرس شغلی و رویدادهای تنش زای زندگی با سلامت روان رابطه مستقیمی دارند و می توانند روح و روان را با مشکلات متعددی روبرو کنند.

به گفته متخصصان، استرس باعث کاهش توجه، تمرکز، مهارت های تصمیم گیری و قضاوت در افراد می شود و استرس شغلی به طور منفی با کیفیت مراقبت ها در پرستاران ارتباط دارد و منجر به افزایش بروز حوادث اشتباه و خطا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیلی برای احساس گناه در پرستاران

دلیلی برای احساس گناه در پرستاران