مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 17:402020-12-07اقتصادي

2 هزار هکتار از اراضی کردستان جنگل کاری می شود


بر اساس برنامه ریزی انجام شده در 2 هزار هکتار از اراضی استان جنگل کاری صورت خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهمن مرادنیا عصر دوشنبه در مراسم کاشت نمادین درختان جنگلی و مثمر در روستای ماموخ علیا سنندج اظهار کرد: همزمان با روز جهانی خاک شاهد اجرای عملیات بیولوژیک توسعه جنگل های کردستان در 2 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان هستیم.

وی افزود: شرایط جغرافیایی و منابع آب و خاک مناسب در استان زمینه های لازم برای توسعه باغات و جنگل کاری را فراهم کرده است.

استاندار کردستان اعلام کرد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده ظرفیت 8 هزار هکتار جنگل کاری در عرصه های طبیعی استان وجود دارد و بیش از 2 هزار هکتار مصوب می توانیم جنگل کاری داشته باشیم.

مرادنیا افزود: توسعه جنگل کاری در استان علاوه بر تقویت پوشش فضای سبز در ارتقای سطح معیشت و اقتصاد مردم استان و توسعه صنایع چوب نیز تأثیرگذار خواهد بود و از تمام ظرفیت ها برای سطح زیر کشت باغات و توسعه جنگل کاری استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مراسم همزمان با سراسر کشور و به یاد شهید محسن فخری زاده و شهدای سلامت استان کردستان به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در 430 هکتار مراتع روستای ماموخ علیا از توابع شهرستان سنندج برگزار شده است و تا اسف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار از اراضی کردستان جنگل کاری می شود

2 هزار هکتار از اراضی کردستان جنگل کاری می شود