مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 16:452020-12-08دانش

زمان بر بودن حدف کنکور ارشد و دکتری/ سئوالات کنکور 1400 یکسان است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که حذف کنکور مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زمان بر است، گفت: به دنبال حذف کنکور این دو آزمون هستیم، - منتها این اقدام مقداری زمان بر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعیدرضا عاملی در حاشیه یک صد و چهلمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، با بیان این که چند جلسه است که دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور با موضوع کنکور برگزار می شود، افزود: در حال بررسی 8 سیاست کلان مربوط به این موضوع هستیم و امیدوارم به نتیجه نهایی دست یابیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به طور طبیعی بر اساس این 8 سیاست کلان، وزارتخانه های علوم و بهداشت باید ضوابط اجرایی شان را برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص کنکور اعلام کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: به طور اساسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم منتها این اقدام مقداری زمان بر است.

عاملی افزود: در دانشگاه های بسیاری از کشورها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کنکور ندارند و بر اساس تقاضای دانشجو به دانشگاه یا در مقطع دکتری به استاد، دانشجو پذیرش می شود.

لذا بیشتر بحث ما روی {مقطع} کارشناسی متمرکز است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که حذف کنکور نیازمند حداقل یک سال کار مقدماتی و تمهیدات موردنیاز است، خاطرنشان کرد: برای سال 1400 اتفاقی نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان بر بودن حدف کنکور ارشد و دکتری/ سئوالات کنکور 1400 یکسان است

زمان بر بودن حدف کنکور ارشد و دکتری/ سئوالات کنکور 1400 یکسان است