مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:352020-12-09پزشكي

عوارض ورزش نکردن


عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی، افزایش آسیب به مفاصل و استخوان ها، ابتلا به دیابت نوع دوم و کاهش حافظه را از مهمترین عوارض قطع ورزش و کم تحرکی دانست.

- ایسنا/همدان عضو هیئت علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی، افزایش آسیب به مفاصل و استخوان ها، ابتلا به دیابت نوع دوم و کاهش حافظه را از مهمترین عوارض قطع ورزش و کم تحرکی دانست.

دکتر حمیده خداویسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افرادی که هیچ تحرکی ندارند به مرور بیماری های مختلف در بدن آنها بروز می کند، افزود: همچنین افرادی هم که ورزش می کنند اما برای مدتی طولانی آن را کنار می گذارند، بعدها دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

وی با بیان اینکه بی تحرکی منجر به بیماری های جسمی، ذهنی و روحی می شود، خاطرنشان کرد: از دیگر عوارض قطع ورزش و بی تحرکی می توان به کاهش مایع مفصلی اشاره کرد چراکه در نتیجه کاهش مایع مفصلی، مفصل در معرض انواع آسیب ها و بیماری های مختلف همچون آرتروز قرار می گیرد و از طرف دیگر دامنه حرکتی آن هم کم می شود.

خداویسی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می دهد افرادی که تحرک ندارند میزان مرگ و میر در آنها بیشتر از افرادی است که ورزش می کنند و این ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض ورزش نکردن

عوارض ورزش نکردن