مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 04:252020-12-27بين الملل

انگیزه گروه های رادیکال اسلامی از ترور فعالان رسانه ای و زنان در افغانستان


یک کارشناس مسائل شبه قاره با اشاره به ترورهای اخیر روزنامه نگاران، فعالان مدنی و زنان افغانستان اظهار کرد: هدف اصلی از این ترورها ایجاد رعب و وحشت در بین روزنامه نگاران و فعالان زنان در این کشور است تا آن ها عرصه ای که در آن حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند را رها و ترک کنند .

- پیرمحمد ملازهی در گفت و گو با ایسنا در مورد ترورهای اخیر در افغانستان از جمله ترور فعالان رسانه ای و زنان در این کشور همسایه گفت: هنوز به صورت دقیق روشن نیست که این ترورها را چه کسانی انجام داده اند و انگشت اتهام از طرف دولت افغانستان و افکار عمومی این کشور به سمت طالبان است.

وی با بیان اینکه بخشی از طالبان این ترورها را رد کرده است ولی همچنان انگشت اتهام متوجه آن ها است ، اظهار کرد: اگر جریان های رادیکال اسلامی در افغانستان را که دربرگیرنده طالبان، داعش، القاعده و دیگر گروه های مسلح است در نظر بگیریم این جریان انگیزه کافی برای ایجاد ترور و وحشت در بین فعالان رسانه ای و فعالان مدنی و زنان افغانستان دارد ،چرا که این جریان فکر می کند که فعالان در این عرصه باعث شده اند که ابتکار عمل از دست آن ها خارج شود.

ملازهی با اشاره به تکثر رسانه ها در افغانستان و تأثیرگذاری آن ها بر افکار عمومی گفت: آنچه که در بسیاری از این رسانه ها توسط روزنامه نگاران مطرح می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگیزه گروه های رادیکال اسلامی از ترور فعالان رسانه ای و زنان در افغانستان

انگیزه گروه های رادیکال اسلامی از ترور فعالان رسانه ای و زنان در افغانستان