مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 07:302020-12-28سياسي

پس از 37 سال مجسمه شیر برنزی به هرمزگان باز می گردد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پس از 37 سال دستور بازگشت مجسمه شیر برنزی فارغان به هرمزگان صادر شد.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پس از 37 سال دستور بازگشت مجسمه شیر برنزی فارغان به هرمزگان صادر شد.

رضا برومند صبح امروز (هشتم دی ماه)، درتشریح این خبر، افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی این اداره کل دستور بازگشت شیر برنزی فارغان توسط معاون میراث فرهنگی کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نامه نگاری های انتقال این گنجینه با ارزش انجام شده است، تصریح کرد: منتظر همکاری اداره­کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان برای انتقال این اثر به استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: شیر برنزی در سال 1362 در زمین های کشاورزی روستای بسته فارغان حاجی آباد کشف شد و به علت نبود امکانات نگهداری در آن زمان به کرمان ارسال شد و سال هاست که در موزه کرمان نگهداری می شود.

برومند با اشاره به اینکه اکنون که این استان دارای موزه مردم شناسی است جای خالی این اثر ارزشمند به شدت در این موزه احساس می شود، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری موزه کرمان هر چه سریع تر این مهم تحقق یابد و دوستداران فرهنگ و تاریخ استان بتوانند از نزدیک این اثر ارزشمند را در موزه مردم شن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از 37 سال مجسمه شیر برنزی به هرمزگان باز می گردد

پس از 37 سال مجسمه شیر برنزی به هرمزگان باز می گردد