مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 07:552021-01-05اقتصادي

به نیمکت نشینی بازیکنان اقتصادی پایان دهیم


عضو شورای پژوهشی اتاق بازرگانی اراک گفت: برای اینکه اقتصاد کشور را شکوفا کنیم غیر از مسئله رفع تحریم ها و FATF باید به فضای کسب و کار کشور اهمیت بدهیم.

- ایسنا/مرکزی عضو شورای پژوهشی اتاق بازرگانی اراک گفت: برای اینکه اقتصاد کشور را شکوفا کنیم غیر از مسئله رفع تحریم ها و FATF باید به فضای کسب و کار کشور اهمیت بدهیم.

فرشید شاه محمدی، در میزگرد ایسنا که با موضوع بررسی بودجه 1400 و تاثیر آن بر تولید و صنعت برگزار شد، با بیان اینکه بودجه 1400 کماکان شبیه و مطابق رفتارها و بودجه های 40 سال اخیر است و تحول توسعه ای قابل قبولی در آن دیده نمی شود، افزود: طی 10 سال اخیر اقتصاد کشور به دلیل برخی رفتارهای اقتصادی 30 درصد کوچک شده و با وجود اینکه هزار میلیارد دلار منابع مالی به این اقتصاد تزریق شده، شاخص های EPI تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه نرخ تورم، نرخ بیکاری و نسبت کسری بودجه به تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی که تشکیل دهنده شاخص EPI هستند، آثار مثبتی را مشاهده نمی کنیم، افزود: بودجه نویسی 1400 هم در امتداد بودجه نویسی سال های گذشته است و انتظار دگرگونی چشمگیری از این بودجه نمی رود.

دولت به تنهایی نمی تواند مصارف را کاهش دهد/حاکمیت باید در قبال بودجه پاسخگو باشد شاه محمدی تصریح کرد: دولت مسئول اقتصاد نیست، بلکه کل حاکمیت اعم از دولت، ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نیمکت نشینی بازیکنان اقتصادی پایان دهیم

به نیمکت نشینی بازیکنان اقتصادی پایان دهیم