مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 09:052021-01-05اقتصادي

بازار نفت به کدام سمت پیش می رود؟


جلسه دیروز اوپک پلاس با اظهار نظرهای متفاوت روبرو بود و درنهایت ادامه مذاکرات و نتیجه گیری برای افزایش و یا کاهش تولید به امروز موکول شد؛ اما آنطور که کارشناسان می گویند اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار نباید به دنبال افزایش تولید باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختلاف نظر میان عربستان سعودی و روسیه که سران اصلی اوپک پلاس هستند، دیدارها را دشوارتر کرده اگرچه این بار شمار کشورهایی که موافق موضع روسیه یعنی افزایش تولید نبودند، بیشتر بود اما این گروه همواره توافق همه اعضا را برای رسیدن به یک سیاست تولید واحد الزامی می کند.

عدم سازش و شکست در رسیدن به توافق نادر است اما پیامدهای زیانباری خواهد داشت که نمونه آن جنگ قیمت نفت میان ریاض و مسکو در سال گذشته است.

نمایندگان اوپک پلاس اظهار کردند موضع اولیه شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی این بود که محدودیت عرضه حفظ شود و افزایش تولید 500 هزار بشکه در روز که ماه میلادی جاری اجرایی شد، معکوس شود.

وی همچنین گفت ادامه سطح تولید فعلی در فوریه را می پذیرد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در سخنرانی آغازین خود به ریسکهایی اشاره کرد که بازار نفت از ناحیه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا با آنها روبرو شده و ریسکهای اقتصادی را با وجود عرضه واکسنهای کووید 19 تشدید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار نفت به کدام سمت پیش می رود؟

بازار نفت به کدام سمت پیش می رود؟