مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 09:052021-01-07سياسي

استاندارد آموزش های مهارتی برای 40 رشته تدوین شد


رییس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه قانون مهارت ها از ابتدایی تا دکترا توسط مجلس به تصویب رسیده است، گفت: در کنار این قانون استاندارد آموزش مهارتی برای 40 رشته تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اوسط هاشمی ظهر پنج شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی فنی و حرفه ای سمنان، درباره اهمیت مهارت آموزی، بیان کرد: اگر به اندازه تحصیل و مدرک دانشگاهی به مهارت نیز پرداخته می شد، امروز کمتر از فقر، مشکلات و عدم دست یابی به نیروی کار ماهر سخن می گفتیم.

وی افزود: مشکل اینجا است که وقتی یک فارغ التحصیل وارد بازار کار می شود با بدیهی ترین مسائل کاری آشنایی ندارد و پیام این موضوع آن است که هم در نظام آموزشی مان نیازمند یک بازنگری و تحول در حوزه صنعت و تقاضای بازار و مهارت هستیم تا بتوانیم هدف مند به موضوع مهارت گام بگذاریم.

رییس فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: اگر تربیت ما بر اساس اهداف میان مدت و بلندمدت صورت نگیرد، بسیاری از دانش آموزانی که امروز در تحصیل هستند، بعد از ورود به بازار کار با مشاغلی مواجه خواهند شد که هیچکدام را در مقطع تحصیل ندیده و تجربه نکرده و این به معنای رویش مشاغل نو است.

اوسط هاشمی با بیان اینکه رویش مشاغل نو به ما این پیام را می دهد که آینده پژوهی باید مبنای بازنگری در نظام آموزشی و مهارتی باشد چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد آموزش های مهارتی برای 40 رشته تدوین شد

استاندارد آموزش های مهارتی برای 40 رشته تدوین شد