مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 10:302021-01-30اقتصادي

تغییر معنادار منوی رستوران ها


برنج الان کیلویی 36 تا 37 هزار تومان شده، قیمت گوشت و مرغ هم نسبت به پارسال بیش از 100 درصد افزایش داشته، اما هیچ رستوران داری قیمت های خود را این قدر بالا نبرده، - چون می دانیم مردم نمی توانند خرید کنند، هیچ کدام از حقوق ها به این اندازه افزایش پیدا نکرده، همین امر سبب شده برخی از غذاها مثل باقالی پلو با ماهیچه، گوشت، ماهی، سلطانی و برگ از منوی بسیاری از رستوران ها حذف شوند.

الان دیگر ما مشتری کارگر نداریم و انگشت شمار کارمند هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: زندگی ماشینی و تغییر سبک زندگی سبب شده که اگر 50 سال پیش بازار و کسب وکارها هنگام ظهر کار خود را تعطیل می کردند و برای نهار به منزل می رفتند الان مجبور هستند که از رستوران ها و مراکز تهیه غذا ناهار خود را تهیه کنند؛ ضمن آن که با شاغل شدن بخش زیادی از خانم ها فرصت پخت و پز کمتر شده و در عوض رستوران ها این وظیفه را به عهده گرفته اند.

در حالی که هر روز جامعه بیشتر داخل این سبک زندگی غرق می شود و بالطبع نیاز به مراکز تهیه غذا بیشتر، اما در کشور ما به دلیل تورم و کاهش قدرت اقتصادی، رستوران ها و فست فودها وضعیت خوبی ندارند.

به گفته فعالان این حوزه نقش کرونا در این رکود حداکثر 10 درصد است و علت اصلی، عدم افزایش حقوق کارمندان و کارگران همگام با تورم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر معنادار منوی رستوران ها

تغییر معنادار منوی رستوران ها