مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:152021-02-06بين الملل

آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد


در پی تصمیم آمریکا برای پایان دادن به حمایت نظامی از جنگ یمن، این کشور دو معامله فروش مهمات نظامی به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد.

- در پی تصمیم آمریکا برای پایان دادن به حمایت نظامی از جنگ یمن، این کشور دو معامله فروش مهمات نظامی به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وب سایت خبری آمریکایی دیفنس نیوز (Defence News) در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا در راستای سیاست توقف خشونت در یمن، فروش دو سری مهمات جنگی به ریاض را برای مدت نامعلوم به مبلغ 768 میلیون دلار به حالت تعلیق درآورد.

طبق این گزارش، این تعلیق مربوط به دو معامله است؛ معامله نخست که دسامبر 2020 توسط وزارت خارجه آمریکا تأیید شد و شامل فروش 3000 بمب بمب هدایت شونده کوچک GBU-39 شرکت بویینگ با ارزش کل 290 میلیون دلار است.

دیفنس نیوز در ادامه نوشت که معامله دوم نیز شامل فروش هفت هزار بمب هوایی دقیق Paveway IV ساخت شرکت ریتون به ارزش 478 میلیون دلار است.

این رسانه در ادامه بعید ندانست که معاملات تسلیحاتی دیگر آمریکا با عربستان نیز در آینده تعلیق یا به طور کلی لغو شود.

پیش از این جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که آمریکا به حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد

آمریکا فروش سلاح به عربستان به ارزش 768 میلیون دلار را تعلیق کرد