مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:052021-02-08سياسي

مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود


مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها، 23و 24 بهمن ماه جاری به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

- ایسنا/اصفهان مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها، 23و 24 بهمن ماه جاری به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر اجرایی این رویداد علمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از راه های تقویت و گسترش دانش استراتژیک کوانتومی، برگزاری مدرسه های علمی است.

حمیده شاکری پور با بیان این که هدف ما، آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربردهای به روز آن، به زبان آسان است، گفت: دانش کوانتمی در فناوری های مهمی مانند شتابدهنده سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطارهای فوق سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتورهای سبک و سریع، منابع ذخیره ی بزرگ انرژی، زیردریایی ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می کنند، به کار گرفته شده است.

وی افزود: متأسفانه در ایران، توجه چندانی به این دانش مهم نمی شود که شاید یکی از دلایل نپرداختن به آن، فقدان اطلاع افراد مستعد در مراکز علمی از اهمیت راهبردی این موضوع است.

استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در این مدرسه با گردهم آمدن برجسته ترین اساتید و محققان داخلی و خارجی در زمینه ابررسانایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود

مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود