مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 09:402021-02-09سياسي

شورای شهر نباید اختیارات خود را به شهرداری واگذار کند


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، تشکیل کمیته برای ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات را گامی در راستای تضعیف نهاد شورایاری ها و واگذاری بخشی از اختیارات شورای شهر به شهرداری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد سالاری در جریان بررسی لایحه اصلاحیه تبصره یکم مصوبه ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات گفت: به نظر من این لایحه در راستای واگذاری بخشی از اختیارات نهاد شورای شهر و شورایاری ها به شهرداری است و جایگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر را تضعیف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال 86، شهردار وقت تهران با این رویکرد که ما نیاز به تدوین مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ساماندهی مشارکت های اجتماعی، سراهای محلات و شورایاری ها داریم، از شورای شهر خواست تا شورایی تحت عنوان شورای بازنگری و اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه ریزی و اجرای شهرداری تهران را تصویب کند و شورای شهر وقت، با تصویب آن، اختیارات شورای شهر را به شورای نظامات واگذار کرد و بعد از آن مصوبه، شهرداری، نهاد شورایاری ها را از مسیر اصلی خود منحرف کرد.

سالاری ادامه داد: این اقدام موجب بوجود آمدن مسائل و مشکلات زیادی در نهاد شورایاری ها شد که ما در چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها در هیات نظارت با آن مواجه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر نباید اختیارات خود را به شهرداری واگذار کند

شورای شهر نباید اختیارات خود را به شهرداری واگذار کند