مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 08:452021-02-11سياسي

قیس سعید: راه حل بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است


رییس جمهوری تونس تاکید کرد، راه حل بحران تغییر کابینه در متن قانون اساسی است نه در تفسیرها و نه در تراشیدن راه حل قانونی غیرممکن.

- رییس جمهوری تونس تاکید کرد، راه حل بحران تغییر کابینه در متن قانون اساسی است نه در تفسیرها و نه در تراشیدن راه حل قانونی غیرممکن.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رییس جمهوری تونس اظهار کرد: آیین نامه داخلی پارلمان که بر اساس آن وزرا برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی می شوند، در هیچ یک از قوانین کشور درج نشده است و اعتبار این آیین نامه داخلی فراتر از مرزهای کاخ باردو نیست.

قیس سعید با اشاره به عدم حضور زنان در این تغییر که موجب تضعیف حضور آنها در دولت می شود، تاکید کرد: قانون اساسی برلزوم حضور نمایندگان زن در کابینه تاکید دارد.

رییس جمهوری تونس درباره مراسم تحلیف گفت که این مراسم تنها یک مراسم تشریفاتی که برخی ادعا می کنند، نبوده و نباید تنها به متن آن نگاه کرد بلکه باید به محتوای آن توجه کرد.

او افزود: کسانی که در مورد آنها سوء ظن وجود دارد و من هم اطلاعات بسیاری از آنها داریم، چرا باید سوگند بخورند که به قانون اساسی احترام خواهند گذاشت.

سعید ادامه داد: تغییر کابینه علاوه بر شبهاتی که درباره تعدادی از وزرای جدید وحود دارد، با نقض های متعددی همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیس سعید: راه حل بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است

قیس سعید: راه حل بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است