مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 10:552021-02-17سياسي

هواخوری در طبیعت به جای حبس درقفس/ زندانیانی که بذر را جایگزین تبر می کنند


چندسالی است که با دستور و همکاری مدیرکل دادگستری ، دادستان و مدیر کل زندان های استان جایگزین مجازات حبس در استان عملیاتی شده و تعدادی از زندانیان که جرایم کیفری داشته در کارهای محیط زیستی در بام خرم آباد همراه با مظفر افشار، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، مجموعه قضایی در نقاط مختلف جهان به منظور حبس زدایی دو رویکرد را دنبال می کنند، یک رویکرد سرکوب، جریمه و حبس مجرم و دومین رویکرد نگاه به زندانی به عنوان یک بیمار و تلاش برای اصلاح و به نظر می رسد در پیش گرفتن رویکرد دوم یعنی همان اصلاح محکوم و مجرم، تاثیرات مطلوب تری دارد.

طی چند سال گذشته شاهد فعالیت تعدادی از زندانیان در بام خرم آباد هستیم، دیدن شوق و ذوق این افراد هنگام فعالیت در کارهای زیست محیطی نشان می دهد جایگزینی حبس تاثیر قابل توجهی بر روحیه این افراد داشته است.

  علاوه بر این، اقدامات این افراد که با کمک مظفر افشار پدر بلوط ایران انجام می گیرد، منجر به سرسبزی و توسعه جنگل ها در حاشیه شهر خرم آباد شده است.

  مظفر افشار که از او به عنوان پدر بلوط ایران یاد می شود، تا کنون توانسته با کمک دادستان خرم آباد از ظرفیت تعداد زیادی از افراد زندانی برای توسعه فضای سبز و جنگل های لرستان بهره گیرد تا هم کمکی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواخوری در طبیعت به جای حبس درقفس/ زندانیانی که بذر را جایگزین تبر می کنند

هواخوری در طبیعت به جای حبس درقفس/ زندانیانی که بذر را جایگزین تبر می کنند