مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 07:552021-02-21بين الملل

مرگ جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری داشت


بنابر گزارش یک رسانه انگلیسی، مامور اطلاعاتی استرالیا که جسد وی در یک مجتمع نظامی در کانبرا یافت شد، قصد داشت اطلاعات طبقه بندی شده درباره سوءرفتار نظامیان استرالیایی در افغانستان را منتشر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف ، مامور اطلاعاتی استرالیا که جسدش در دسامبر 2020 در محوطه پارکینگ مقر ارتش در کانبرا یافت شد، یک هارد رمزگذاری شده حاوی اطلاعات طبقه بندی شده درباره سوءرفتار نظامیان استرالیایی در افغانستان همراهش بود و قصد داشت یافت شد.

با این حال پلیس مدعی شده مرگ وی مشکوک نبوده و او ظاهراً خودکشی کرده بود.

اواخر آبان ماه، گزارش مستقلی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا صادر شد که در آن تأکید شده بود قتل های رقابتی و خونخواهی در بین نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان امری عادی بوده است.

طبق این گزارش، شواهدی موجود است که نشان می دهد 19 نظامی استرالیایی در قتل و کشتار 39 زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان نقش داشته اند.

نیروهای دفاعی استرالیا پیشنهاد داده بودند که پلیس فدرال استرالیا (AFP) می بایست درباره 19 نیروی ویژه استرالیا در ارتباط با 36 مورد جرایم جنگی از جمله قتل و رفتار بی رحمانه با غیرنظامیان افغانستان در بین سالهای 2009 و 2013 تحقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری داشت

مرگ جاسوس استرالیایی که قصد افشاگری داشت