مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 11:002021-02-22اقتصادي

تجارت کشور از ریل خود خارج شده است/ بازگشت 40 میلیارد یورو ارز صادراتی


معاون وزیر صمت با بیان اینکه 40 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات برگشته است، گفت: مقررات زائد موجب شده تجارت از ریل خود خارج شود که البته به دلیل شرایط خاص کشور، - این قواعد برقرار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید زادبوم امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه فلسفه ایجاد تحریم این است که تعامل ما را با جهان خارج کم کنند و هم اکنون نیز فقط صادرکنندگان و واردکنندگان در نوک این پیکان کار می کنند، اظهار داشت: صادرکننده در شرایط سختی در حال کار کردن است؛ کار صادرکننده بسیار مشکل است و لذا امروزباید از صادرکنندگان نمونه ای که اتاق بازرگانی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب کرده اند، تقدیر و تشکر کنیم.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: نزدیک به 90 درصد کالاهای وارداتی کشور مواد اولیه و کالاهای واسطه ای است که این مساله به معنای روشن نگه داشتن چراغ کارخانه های کشور است از این رو باید از تجار تقدیر و تشکر کرد.

زادبوم گفت: با وجود همه مشکلاتی که از سال 97 وجود داشت که اغلب مشکلات هم از سال 97 به این سمت اوج گرفت، اما در سال گذشته بیش از 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که حداقل 50 درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت کشور از ریل خود خارج شده است/ بازگشت 40 میلیارد یورو ارز صادراتی

تجارت کشور از ریل خود خارج شده است/ بازگشت 40 میلیارد یورو ارز صادراتی