مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 11:452021-02-22اقتصادي

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می کنم/ روغن گران نمی شود


دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت روغن در سال آینده به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت، گفت: توزیع روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و چنین چیزی را تکذیب می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی در پایان جلسه امروز ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص کمبود روغن و خبر عرضه آن با کارت ملی، اظهار داشت: توزیع روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و چنین چیزی را تکذیب می کنم.

وی افزود: میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود 150 هزار تن است که در ماه گذشته بین 170 تا 180 هزار تن تولید روغن داشتیم، اما به جهت فضای روانی که در کشور ایجاد شد و برخی به آن اخبار در خصوص احتمال تغییر نرخ ارز و … دامن زدند که موجب هجوم مردم به فروشگاه ها و افزایش تقاضا و شکل گیری احتکار خانگی شد و وقفه هایی در تولید و توزیع به وجود آمد.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مصرف اکثر خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد، اما افزایش تقاضای روغن مایع موجب شد بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد نیز به این بخش تخصیص یابد که موجب کسری در تولید روغن جامد هم شد.

وی گفت: با تخصیص سهمیه به صنایعی که از روغن جامد استفاده می کنند و عرضه به میزان کافی آن، به زودی بازار روغن هم به تعادل می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می کنم/ روغن گران نمی شود

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می کنم/ روغن گران نمی شود