مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 06:402021-02-25اقتصادي

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شد


بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر دقایقی پیش با حضور رییس جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر دقایقی پیش با حضور رییس جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

آزادراه شش باندغدیر، سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و طول این آزاد راه 158کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد و با عبور از استانهای قزوین، مرکزی، البرز و تهران نقش مهمی در کاهش ترافیک بویژه در آزاد راه های قزوین - کرج و کرج - تهران ایفا می کند.

این آزاد راه که با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان تکمیل شده است، حدود پنج آزاد راه و بزرگراه شمالی و جنوبی را به هم متصل می کند و بخشی از راه ابریشم کشور است.

همچنین آزاد راه ترانزیتی غدیر دو ساعت مسافت را کوتاه می کند سالانه حدود60 میلیون لیتر سوخت مصرفی و حدود 250 هزار تن آلاینده ها را کاهش می دهد که سهم بزرگی در کاهش آلایندگی تهران و کرج دارد.

آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی می شود که از استان های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شد

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شد