مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-01ورزشي

خواب زمستانی اسکی همدان / هیئت اسکی تعطیل است


در حالی که فصل زمستان تنها فصل فعالیت رشته ورزشی اسکی روی برف بوده، اما متأسفانه به دلیل ضعف هیئت این رشته ورزشی در خواب زمستانی فرو رفته است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: همدان با داشتن کوه های سر به فلک کشیده و طبیعت کوهستانی و بهره بردن از کوهستان زیبای الوند یکی از استان های بکر برای ورزش های زمستانی و رشته جذاب و پرمخاطب اسکی است.

یکی از پتانسیل های بی نظیر شهر همدان در فصل زمستان پیست تاریک دره است؛ این پیست در 10 کیلومتری جنوب غربی جاده گنج نامه در شهر همدان و در دامنه های کوه های الوند قرارگرفته و سومین پیست مطرح کشور و پس از پیست های شمشک و دیزین به عنوان منحصربه فردترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

این پیست با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را دارد و تله سیژ این مجموعه با 100 صندلی و یک هزار و 600 متر طول خط، فعال شده و با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.

در کنار این پیست ساختمان دوطبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای 300 متر و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه ها تله سیژ قرار دارد و با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست های منحصربه فرد کشور محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب زمستانی اسکی همدان / هیئت اسکی تعطیل است

خواب زمستانی اسکی همدان / هیئت اسکی تعطیل است