مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 13:002021-03-06سياسي

احیای دریاچه ارومیه از مطالبات جدی مردم است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر احیای پایدار دریاچه ارومیه گفت: احیای این دریاچه یکی از مطالبات مردم استان و دیگر استان های همجوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با وی، اظهار کرد: این دریاچه اگر به همان شکل خشک باقی می ماند، استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و حتی بخش هایی از زنجان تهدید زیستی می شد و به گفته کارشناسان باید بخش هایی از این استان ها از سکنه خالی می شدند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب در 29 بهمن سال 96 نیز مشکل دریاچه ارومیه را مطرح کردیم که امیدواریم در سایه تلاش دست اندرکاران و مردم، از تکرار تجربه تلخ خشک شدن این دریاچه جلوگیری کنیم و روند رو به بهبود فعلی آن ادامه یابد.

وی بر تأمین اعتبار لازم در حیطه فعالیت های زیست محیطی تاکید کرد و افزود: توجه به آب، خاک، هوا و مناطق جنگلی باید در اولویت فعالیت های توسعه ای استان قرار بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: توجه به پیوست های زیست محیطی را هر هفته و در خطبه دوم نماز جمعه تبریز مورد اشاره قرار می دهیم، چرا که به گفته کارشناسان توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست امکان پذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دریاچه ارومیه از مطالبات جدی مردم است

احیای دریاچه ارومیه از مطالبات جدی مردم است