مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 06:152021-03-09سياسي

شیوه های مبارزه سیاسی امام کاظم (ع) با چهار خلیفه


به گواهی تاریخ، امام موسی بن جعفر(ع)، قربانی بیم و هراسی شد که هارون نسبت به از دست دادن حکومت خویش داشت اما ایشان چگونه برای حفظ تشیع مبارزه کرد که چنین بیمی نسبت به ایشان در خلفای عباسی برانگیخته شده بود؟ - امام کاظم(ع) در شرایط دشوار حکومت عباسیان می زیست که دستگیری و آزار هواداران اهل بیت، سیاست رایج خلفا بود و طبیعی بودکه آن حضرت نیز، از سوی هارون الرشید، دچار زندان و شکنجه گردد.

به گواهی تاریخ، امام موسی بن جعفر(ع)، قربانی بیم و هراسی شد که هارون نسبت به از دست دادن حکومت خویش داشت اما ایشان چگونه برای حفظ تشیع مبارزه کرد که چنین بیمی نسبت به ایشان در خلفای عباسی برانگیخته شده بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ امام موسی بن جعفر علیه السلام در سپیده دم روز یکشنبه یا سه شنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 هجری قمری در ابواء - محلی میان مکه و مدینه - زاده شد و شهادت آن حضرت بنا بر قول مشهور در 25 رجب سال 183 ه.

ق و به نقلی 186 ه.

ق در بغداد در زندان هارون الرشید و به دستور وی بوده است.

کنیه امام هفتم شیعیان جهان، ابوالحسن، ابوالحسن الاول، ابوالحسن الماضی، ابو ابراهیم، ابواسماعیل، ابوعلی و لقب آن بزرگوار، عبد صالح، راهب بنی هاشم، الامین، الصابر، زین المجتهدین، باب الحوائج،.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه های مبارزه سیاسی امام کاظم (ع) با چهار خلیفه

شیوه های مبارزه سیاسی امام کاظم (ع) با چهار خلیفه