مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 12:002021-03-10اقتصادي

کشاورزان به دولت یارانه می دهند/قیمت پایین خرید تضمینی گندم


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اراک گفت: امروز شاهدیم به جای اینکه دولت به کشاورزان یارانه بدهد، این کشاورزان هستند که به دولت یارانه می دهند و گندم تولیدی خود را با قیمت ناچیز در اختیار دولت قرار می دهند.

- مجتبی جلالوندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هر ساله در شهریور ماه شاهد کاشت محصول کلزا و دانه های روغنی هستیم، اما مشکلی که طی چند سال اخیر کشاورزان با آن مواجه هستند اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی این محصولات است، به طوری که قیمت خرید تضمینی کلزا در هفته گذشته اعلام شد،در حالی که چندماه از زمان کشت کلزا سپری شده است.

وی با بیان اینکه اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی کشاورزان را در برنامه ریزی برای کشت با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: امروز کشاورزان در موضوع گندم نیز با همین چالش مواجه هستند و هنوز قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نشده است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اراک گفت: قیمت بازار جهانی گندم 300 دلار است، دولت کود را آزاد کرده است اما گندم را به قیمت حدود 4000 تومان از کشاورز خریداری می کند، کشاورز به قیمت جهانی کود خریداری می کند، ولی محصولش را با قیمت جهانی به فروش نمی رساند که این معضل برای گندم کاران نارضایتی هایی را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان به دولت یارانه می دهند/قیمت پایین خرید تضمینی گندم

کشاورزان به دولت یارانه می دهند/قیمت پایین خرید تضمینی گندم