مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 16:402021-03-10سياسي

حق در مرحله اول، «یاد گرفتنی» است


رییس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر تهران گفت: از قدیم گفته اند که حق، دادنی نیست، بلکه گرفتنی است؛ اما حق در مرحله اول یادگرفتنی است و آموزش شهروندان در این زمینه مهم است.

- رییس کمیته حقوق شهروندی شورای شهر تهران گفت: از قدیم گفته اند که حق، دادنی نیست، بلکه گرفتنی است؛ اما حق در مرحله اول یادگرفتنی است و آموزش شهروندان در این زمینه مهم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم امینی در نشست دغدغه های حقوق شهروندی در ایران امروز گفت: یکی از ادله های اثبات شریعت عقل است و شریعت حکم غیر عقلانی ندارد به همین دلیل زمان مبعوث شدن پیامبر بخش اعظم قوانینی که در عرب جاهلیت توسط عقلا رایج شده بود را تحت عنوان احکام امضایی، امضا کردند.

وی با بیان اینکه ما به عقل بشر همیشه اعتماد می کنیم اما وقتی تراوشات فکری در زمینه غیر مادی و مملکت داری است آن را پس میزنیم گفت: نمی شود تراوشات فکری را تفکیک کنیم و قسمت مادی آن را بپذیریم اما قسمت غیر مادی آن را پس بزنیم و اگر بحث حقوق شهروندی مطرح می شود نباید تلقی کنیم که اسلام نظر دیگری دارد.

رییس کمیته حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: خیلی از اندیشمندان حقوق می گویند منشور حقوق شهروندی کوروش یکی از نخستین منشورنامه های حقوق شهروندی است و این از افتخارات ماست که فرامین نیاکان ما جنبه حقوق شهرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق در مرحله اول، «یاد گرفتنی» است

حق در مرحله اول، «یاد گرفتنی» است