مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 15:152021-03-11بين الملل

آزادی عمل ترکیه در خرید سامانه های دفاعی از منابع مختلف


وزیر خارجه ترکیه با اشاره به نیاز مبرم کشورش به تامین سامانه های دفاعی بیشتر، بر استقلال رای آنکارا در خرید این سامانه ها از منابع مختلف تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره بر نیاز مبرم کشورش به تأمین سامانه های دفاعی بیشتر، بر استقلال رأی آنکارا در خرید تسلیحات و جنگ افزارهای مورد نیاز از منابع مختلف تاکید کرد.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری مشترک با سرگیی لاوروف و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزرای امور خارجه روسیه و قطر در دوحه مطرح می کرد، افزود: ما نیاز به تأمین سامانه های دفاعی بیشتر داریم و ترکیه به عنوان یک کشور مستقل حق تأمین آنها را از منابع مختلف برای خود محفوظ می داند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مخالفت واشنگتن با خرید سامانه دفاعی اس – 400 توسط آنکارا افزود: اما هیچ کس نباید ترکیه را به خاطر این اقدام مورد سرزنش و انتقاد قرار دهد.

با افزایش تنش میان واشنگتن و آنکارا در خصوص تحویل سامانه دفاعی آمریکایی پاتریوت به این کشور، نهایتاً اردوغان طی مذاکراتی با مسکو اقدام به خرید سامانه رقیب روسی پاتریوت، یعنی اس – 400 در ماه جولای سال 2019 کرد؛ قراردادی که منجر به واکنش تند دونالد ترامپ ، رییس جمهور وقت آمریکا شد و در همین راستا، کاخ سفید بارها تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی عمل ترکیه در خرید سامانه های دفاعی از منابع مختلف

آزادی عمل ترکیه در خرید سامانه های دفاعی از منابع مختلف