مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-16بين الملل

تخت روانچی: نظامیان اشغالگر آمریکایی باید فوراً سوریه را ترک کنند


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در سخنان روز دوشنبه خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت همه نیروهای آمریکایی که در حال حاضر بخش هایی از بپذیرد.

زیرا این مسئله با ابتدایی ترین اصول قوانین بین المللی مغایرت دارد.

وی گفت همه نیروهای خارجی که بدون تایید دولت دمشق در سوریه حضور دارند، به ویژه نیروهای آمریکایی که بخش هایی از این کشور را اشغال کرده اند باید در اسرع وقت آنجا را ترک کنند.

تخت روانچی همچنین حملات متداول نظامیان آمریکایی و رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد و افزود این اقدامات غیرقانونی تنها وضعیت را در یک منطقه پرتنش وخیم تر می کند.

وی گفت: بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و تنها راه پایان دادن به آن راه حل صلح آمیز کاملاً منطبق با اصول قوانین بین المللی و مفاد منشور ملل متحد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپرس تی وی ، نماینده ایران همچنین از جامعه بین المللی خواست به ماجراجویی نظامی اسراییل در منطقه پایان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: نظامیان اشغالگر آمریکایی باید فوراً سوریه را ترک کنند

تخت روانچی: نظامیان اشغالگر آمریکایی باید فوراً سوریه را ترک کنند