مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:052021-03-16بين الملل

پاسخ آمریکا به درخواست سودان در خصوص سد النهضه


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از درخواست نخست وزیر سودان از ایالات متحده، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آفریقا برای میانجی گری در اختلافات میان این کشور با اتیوپی و مصر در خصوص سد النهضه مطلع شده است.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از درخواست نخست وزیر سودان از ایالات متحده، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آفریقا برای میانجی گری در اختلافات میان این کشور با اتیوپی و مصر در خصوص سد النهضه مطلع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده از تلاش های گروهی و سازنده برای حل اختلافات بر سر سد النهضه که به عنوان مسأله بزرگی برای طرف های آن محسوب می شود و همچنین از رایزنی ثمربخش سه کشور سودان، اتیوپی و مصر حمایت می کند.

سودان پس از اعلام مخالفت آدیس آبابا با پیشنهاد این کشور، از جامعه جهانی خواست مکانیزم چهارجانبه ای برای میانجی گری تشکیل دهد.

مصر حمایت خود را از پیشنهاد سودان اعلام کرد و به دو کشور سودان و اتیوپی هشدار داد، اگر اتیوپی اقدام به آبگیری دوم سد النهضه کند؛ پیامدهای منفی و خطرناکی بر دو کشور خواهد گذاشت.

پیشتر وزارت خارجه سودان در بیانیه ای اعلام کرد، نخست وزیر سودان سیزدهم مارس نامه هایی را برای اتحادیه آفریقا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا ارسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ آمریکا به درخواست سودان در خصوص سد النهضه

پاسخ آمریکا به درخواست سودان در خصوص سد النهضه