مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 21:102021-03-20اقتصادي

در سال 1399 بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟


صنعت نفت جهان سال گذشته از شیوع پاندمی کووید 19 به شدت آسیب دید به طوری که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ منفی شد و در اول اردیبهشت (20 آوریل 2020) بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت به منفی 37 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

- صنعت نفت جهان سال گذشته از شیوع پاندمی کووید 19 به شدت آسیب دید به طوری که قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ منفی شد و در اول اردیبهشت (20 آوریل 2020) بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت به منفی 37 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولیدکنندگان نفت پس از شیوع پاندمی و فروپاشی تقاضا، با اشباع عرضه نفت خام روبه رو شدند که آنها را واداشت به جستجوی فضایی برای انبار کردن مازاد عرضه بپردازند.

قیمت نفت برنت هم سقوط کرد و دوم اردیبهشت (21 آوریل) در 9 دلار و 12 سنت در هر بشکه رسید که فاصله زیادی با قیمت 70 دلار سه ماه پیش از آن داشت.

اگرچه منفی شدن بهای معاملات نفت آمریکا موقتی بود اما این حقیقت را آشکار کرد که سقوط تقاضا بسیار سریع اتفاق افتاده است و این نوسان باعث شد این پرسش مطرح شود که آیا نفت می تواند در سال 2021 به طور کامل احیا شود.

از مهمترین اتفاقاتی که سال گذشته در بازار جهانی نفت روی داد، به موارد زیر می توان اشاره کرد: تقاضای جهانی برای نفت سال گذشته که دولتهای سراسر جهان برای مقابله با گسترش بیماری کووید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سال 1399 بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟

در سال 1399 بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟