مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 فروردین 1400 ساعت 10:002021-04-09سياسي

ابتلای 80 هزار پرستار به کرونا/ لزوم انجام اصلاحات در روند توزیع واکسن


رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در 14 ماه گذشته حدود 80 هزار پرستار به کرونا مبتلا و بالغ بر 8000 نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد میرزابیگی با گلایه از گردش آزادانه 15 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در طول تعطیلات عید افزود: در این ایام 15 هزار بیمار کرونایی که تشخیص قطعی داده شده بودند به راحتی و آزادانه در سطح کشور راه افتادند و به سفر رفتند و بار کاری پرستاران و مدافعان سلامت را به شدت بالا بردند.

وی در ادامه گفت: 140 هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند.

این جمعیت بزرگ بیش از 14 ماه است که شبانه روز برای نجات جان بیماران زحمت می کشند و از جانشان مایه گذاشته اند، اغلب دو هفته کامل از خانواده منفک می شوند و بیش از 80 هزار نفر آن ها به کرونا مبتلا شده اند و 110 نفر آنان در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در چنین شرایطی آیا روا بود عده ای از مبتلایان قطعی به کرونا آزادانه به مسافرت بروند؟ با دامن زدن به چرخه گردش ویروس موارد ابتلا و بستری را بالا ببرند و فشار کاری پرستارانی را که زیر بار مسئولیت فرسوده شده اند، بیشتر کنند؟ وی افزود: به عنوان نماینده جامعه پرستاری به خاطر این مسئله به وزیر بهداشت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 80 هزار پرستار به کرونا/ لزوم انجام اصلاحات در روند توزیع واکسن

ابتلای 80 هزار پرستار به کرونا/ لزوم انجام اصلاحات در روند توزیع واکسن