مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-04-22اقتصادي

بازآفرینی شهری؛ طرحی به کما رفته در دهدشت


بازآفرینی دهدشت به عنوان طرح مهم در توسعه شهری به فراموشی سپرده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، ازآفرینی شهری رویکردی نو در بازسازی بافت های فرسوده شهری است،در این طرح فضای شهری جدیدی ایجاد می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارد.

این طرح از سال 97 برای اجرای پروژه هایی در دهدشت تعریف شد از آن زمان جلسات متعددی با حضور اعضای ستاد بازآفرینی شکل گرفته و مصوبه هایی تکرار شده است با این حال اما طرح بازآفرینی تاکنون بازخورد مثبتی در جلسات ستاد دهدشت حاصل نشده است.

طرح های در نظر گرفته شده برای اجرا در طرح بازآفرینی شهری دهدشت  شامل ساماندهی بازار روز دهدشت ، نوسازی بافت فرسوده شهری، احداث سیل بند هدایت آب های سطحی میدان مرکزی، روکش آسفالت محوطه بازار روز و محله های اطراف آن، احداث خانه محله و احداث 6 باب سرویس بهداشتی است.

ساماندهی بازار روز یکی از پروژه های مهم تعریف شده در طرح بازآفرینی شهری دهدشت است که شورای پنجم آغاز کرد اما مدت هاست دچار تنیدگی در مصوبات نشست های تکراری شده است.

بازار روز دهدشت   کارشکنی، سیاسی کاری و عدم اقتدار مسؤولان از عواملی است که سبب شده با گذشت چندین ماه سرنوشت این طرح دستخوش مشکلاتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازآفرینی شهری؛ طرحی به کما رفته در دهدشت

بازآفرینی شهری؛ طرحی به کما رفته در دهدشت