مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-04-27پزشكي

داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز تولید موقت دارد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز موقت تولید (مجوز 6 ماهه) را دارد؛ اگر طی این مدت عوارضی از این دارو مشاهده نشود اثربخشی آن در درمان کرونا ثابت شود، - قباد محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کار عظیم واکسیناسیون عمومی در کشور شروع شده که کار بسیار طاقت فرسا و بزرگی است و  بار آن بر دوش حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه واکسن های با تکنولوژی ساخت متفاوت وارد بازار شده اند، در مورد واکسن استرازینکا، گفت: عوارض عمومی واکسن (بدن درد، تب و لرز) 12 ساعت بعد از تزریق نمایان می شود و در افراد جوان به دلیل فعال تر بودن سیستم ایمنی، شدیدتر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برخی از عوارض نیز که بسیار نادر هستند همچون لختگی خون که در بین 250 هزار نفر ممکن است در یک نفر نمایان شود، چهار روز پس از تزریق واکسن امکان دارد دیده شود و افرادی که واکسن تزریق می کنند چنانچه در روز چهارم سردرد شدید گرفتند باید به دکتر مراجعه کنند.

وی در مورد سرنوشت داروی درمان خفیف.

وی در پایان، اعلام کرد: کسانی که واکسن دریافت می کنند نیز می توانند ناقل باشند و به همین خاطر تا زمانی که 70 درصد از جامعه واکسینه شوند همه مردم بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز تولید موقت دارد

داروی درمان کرونا در کرمانشاه مجوز تولید موقت دارد