مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 21:252021-04-29پزشكي

فیزیوتراپیست ها به درمان بیماران سرطانی کمک می کنند/تجویز فعالیت های ورزشی


عضو کمیته کارگروه آموزشی کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: فواید ورزش در طول درمان سرطان به خوبی اثبات شده و فیزیوتراپیست ها می توانند به این بیماران کمک کنند.

- سعیده سارلی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، به بهانه برگزاری وبینار تمرین درمانی و ورزش در بیماران مبتلا به سرطان، اظهار داشت: مهم ترین روش مبارزه با سرطان، اصلاح سبک زندگی و سالم زیستن است و ورزش کردن در این میان نقش انکار ناپذیری دارد.

وی افزود: فیزیوتراپیست ها با توجه به تخصص ویژه ای که دارند به وسیله تجویز، انجام و آموزش ورزش های درمانی خاص، ماساژ، ورزش در آب (آب درمانی)، اقدام به درمان بیمار و کمک به بهبود کیفیت زندگی و سطح سلامتی آنها می کنند.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: ورزش و فعالیت بدنی باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بهبود یافته، کمک به تنظیم سطح هورمون های بدن داشته باشد و با پیشگیری از چاقی ناشی از تحرک کم و همچنین با تأثیر در بهبود خواب بیمار به ایشان کمک می کند که روند بهبودی درمان تسریع یابد.

سارلی تاکید کرد: فیزیوتراپیست ها با روش های درمانی خاص خود می توانند نقش مراقبتی و حمایتی مناسبی برای بیماران سرطانی و بهبود یافته با هدف استقلال بیماران در انجام امور روزمره، شخصی و کاری به وجود آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیزیوتراپیست ها به درمان بیماران سرطانی کمک می کنند/تجویز فعالیت های ورزشی

فیزیوتراپیست ها به درمان بیماران سرطانی کمک می کنند/تجویز فعالیت های ورزشی