مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-03سياسي

زندگی مشترک کم بحران چگونه آغاز می شود/زوجین باید به بلوغ اجتماعی برسند


تشابه فرهنگی، مالی و تحصیلی دو نفر، میزان رضایتمندی از ازدواج را افزایش می دهد و زوجین باید برای ازدواج به بلوغ اجتماعی برسند.

- دوریتا معلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: ازدواج وصلت بین دو فرد، دو خانواده و ارتباط با دوستان مشترک است، پس فرد باید بداند چگونه در اجتماع رفتار کرده و رفتار مناسب را از نامناسب تشخیص دهد.

وی ادامه داد: موضوعی که زوجین باید در دوران آشنایی و نامزدی به آن توجه داشته باشند این است که طرف مقابل باید اصول اجتماعی، اخلاقی و نظم و انضباط را رعایت کرده، حس همکاری داشته و مسئولیت پذیر باشد، همچنین از نظر اقتصادی، بهتر است دو نفر با همکاری هم در حد افراد متوسط جامعه درآمد داشته باشند و وابسته به اطرافیان نباشند.

معلمی تصریح کرد: زوجین همچنین باید از نظر عقلی به بلوغ رسیده باشند تا بتوانند مسیر درستی پیش گرفته و در زمان بحران درست تصمیم بگیرند و آن را مدیریت کنند، منظور تنها بحران های خیلی بزرگ نیست، بلکه بسیاری از مسائل کوچک می تواند برای زوج ها یک بحران محسوب شود، به همین دلیل در دوران نامزدی و آشنایی هر یک از طرفین رابطه باید دیگری را از این نظر تجزیه و تحلیل کرده و شیوه تصمیم گیری اش را مورد ارزیابی قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی مشترک کم بحران چگونه آغاز می شود/زوجین باید به بلوغ اجتماعی برسند

زندگی مشترک کم بحران چگونه آغاز می شود/زوجین باید به بلوغ اجتماعی برسند