مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-03سياسي

نسبت دادن «چاقوکشی» به رقیب، نمود کدام تکنیک تبلیغاتی بود؟/بازخوانی انتخابات96 از دریچه بازاریابی سیاسی


در دنیای بازاریابی سیاسی، برخی از اصول و تکنیک هایی که می توان به کمک آن ها در هر انتخاباتی از مردم رای گرفت چندان اخلاقی به نظر نمی رسند ولی توسط کاندیداها در انتخابات به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

- گروه ابتدا به معرفی اجمالی بازاریابی و دو نوع تجاری و سیاسی آن پرداختیم و سپس تعدادی از تکنیک های بازاریابی سیاسی را با مرور خاطراتی از انتخابات 96 بررسی کردیم.

در ادامه، توجه شما را به بعضی از دیگر تکنیک های به کار گرفته شده در انتخابات مذکور جلب می کنیم.

    تخریب رقیب و سلب قدرت پاسخگویی از او یکی از شیوه های موثر اما غیراخلاقی در پیشبرد اهداف انتخاباتی، توسل به طرح های تخریبی است.

طرح هایی مانند متهم کردن رقبا با اتهامات غیر قابل اثبات و یا استفاده از برچسب های منفی جهت بدنام کردن ایشان.

معمولا در این روش، اتهامات وارده به گونه ای است که رقیب امکان پاسخ گویی به آن ها را نداشته باشد! مثلا در صورتی که این اتهامات، مواردی کلان و یا کلی گویی باشند، رقیب هم تنها با جواب هایی کلی و مجمل می تواند از خود دفاع کند.

جواب هایی که معمولا، چندان برای مردم قانع کننده نخواهد بود.

بنابراین، اصل آن اتهام در اذهان عمومی حک می شود اما پاسخ آن اتهام، جایی در ذهن ها نمی یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت دادن «چاقوکشی» به رقیب، نمود کدام تکنیک تبلیغاتی بود؟/بازخوانی انتخابات96 از دریچه بازاریابی سیاسی

نسبت دادن «چاقوکشی» به رقیب، نمود کدام تکنیک تبلیغاتی بود؟/بازخوانی انتخابات96 از دریچه بازاریابی سیاسی