مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-08اقتصادي

ثانیه شمار روزهای کم آبی در پایتخت


ثبت کم سابقه ترین کاهش بارش باران در سال آبی امسال نسبت به سال های قبل، کمبود ذخایر برفی، نزدیک شدن به روزهای گرم و افزایش دمای هوا، تب و تاب روزهای کم آبی در تهران را، به ثانیه شمار هشدار می رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، 70 درصد آب تهران از منابع سطحی از پشت سدهای پنجگانه این استان وارد شبکه آبرسانی می شود که سدها با کاهش باران و کمبود ذخایر برفی مواجهند و 30 درصد آب از منابع زیرزمینی تامین می شود که برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی، پدیده خشکسالی و فرونشست را تشدید کرده است.

این روزها کاهش ذخیره سدها و افزایش مصرف آب، نگرانی هایی را در بین مسئولان شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای تهران ایجاد کرده است که بیش از گذشته از مردم بخواهند که الگوهای مدیریتی مصرف آب را رعایت کنند.

بر اساس آخرین آمارها از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مشترکان فعال آب در این استان حدود یک میلیون و 800 رشته است که به صورت میانگین شهروندان طی یک روز بیش از سه میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند اما این روزها با شدت یافتن افزایش دما و روزهای کرونایی شاهد افزایش بیش از حد هستیم.

از ابتدای امسال تاکنون شهروندان تهرانی بیش از 100 میلیون مترمکعب آب مصرف کردند که باتوجه به افزایش دمای هوا و شرایط کرونایی نیازمند مدیریت مصرف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثانیه شمار روزهای کم آبی در پایتخت

ثانیه شمار روزهای کم آبی در پایتخت