مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-11فرهنگي

محمد علی سپانلو ؛ گفت و گوی خواندنی با آگاتا کریستی


در ششمین سالگرد درگذشت شاعر و نویسنده نامدار گفت و گوی 55 سال قبل او با آگاتا کریستی خالق شخصیت هایی چون هرکول پوآرو و خانم مارپل را نقل کرده ایم.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 6 سال پیش و در 21 اردیبهشت 1394 خورشیدی، محمد علی سپانلو شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه نگار ایرانی- که به خاطر توجه خاص به تهران به شاعر تهران شهرت داشت چشم از جهان بست.

همان موقع درباره او یادداشتی نوشتم با عنوان خاموشی شاعر در شب اردیبهشتی تهران و در همین تارنما منتشر شد و چون با این نوشته پیوند دارد مضمون آن را تکرار نمی کنم و به همان ارجاع می دهم.

به یاد محمد علی سپانلو اما متن گفت و گوی او با آگاتا کریستی مشهورترین و محبوب ترین نویسنده رمان های جنایی و پلیسی در جهان را که 55 سال پیش و در جریان سفر رُمان نویس پرآوازه و خالق شخصیت های جاودانه ادبیات و سینما چون هرکول پوآرو و خانم مارپل به تهران انجام شده نقل می کنیم.

آن گونه که علی دهباشی سردبیر مجله بخارا چند سال قبل در شب آگاتاکریستی گفت او به خاطر علایق باستان شناسی همسرش بارها به ایران سفر کرده بود و محمد علی سپانلو در سال 1345 از این فرصت استفاده و با او گفت و گو کرد و آگاتا کریستی هم وقتی پذیرفت که دانست طرف مصاحبه او جدای روزنامه نگاری، نویسنده ، شاعر و حقوق دانی صاحب نام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد علی سپانلو ؛ گفت و گوی خواندنی با آگاتا کریستی

محمد علی سپانلو ؛ گفت و گوی خواندنی با آگاتا کریستی