مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 02:052021-05-16دانش

مهمترین خواسته دانشگاهیان از وزارت ارتباطات راه اندازی ابررایانه بود


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهمترین خواسته جامعه دانشگاهی از وزارت ارتباطات، فراهم کردن امکان پردازش سریع و داشتن ابررایانه بود که با حمایت وزارت ارتباطات از راه اندازی ابررایانه سیمرغ دانشگاه امیرکبیر این خواسته برآورده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، روز گذشته مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

در این مراسم یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی ابررایانه سیمرغ گفت: مهمترین خواسته اساتید دانشگاه و پژوهشگران از وزارت ارتباطات، فراهم کردن امکان پردازش سریع بوده است.

  وی گفت: به تأکید آقای جهرمی، وزارت ارتباطات، ارتباط با جامعه دانشگاهی در دستورکار قرار گرفت و برای اطلاع از نیازهای آنها مشورت و مذاکره کردیم.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در جلساتی که با دانشگاهیان داشتیم، آنها به دفعات می گفتند که برای پردازش سریع باید در نوبت های شش ماهه بمانند و این کار پژوهش را کند کرده است.

  یزدانیان ادامه داد: به همین دلیل حمایت از پروژه راه اندازی ابررایانه سیمرغ در دستورکار وزارت ارتباطات قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین خواسته دانشگاهیان از وزارت ارتباطات راه اندازی ابررایانه بود

مهمترین خواسته دانشگاهیان از وزارت ارتباطات راه اندازی ابررایانه بود