مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 23:552021-05-23سياسي

مبارزه با فساد در دولت موثرتر است یا در نظام قضایی؟


برخلاف تصور رایج در جامعه، نقش دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی به مراتب مهم تر از نقش قوه قضاییه است زیرا دولت در جایگاهی قرار دارد که می تواند موتور ایجاد فساد را خاموش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین سوالاتی که سالهاست مطرح بوده و در فضای جدی تری مورد توجه قرار گرفته، این است که نقش قوه قضاییه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر است یا دولت؟ معمولا مبارزه با مفاسد اقتصادی جزو وظایف قوه قضاییه در جامعه شناخته می شود و این در حالی است که برخورد با مفسدان اقتصادی وظیفه این قوه است و برخورد با اصل فساد بر عهده قوه مجریه (دولت) قرار دارد.

حال شاید این سوال مطرح شود که برخورد با فساد در دولت مهمتر و اثرگذارتر است یا برخورد با مفسد در قوه قضاییه؟ *مبارزه پیشینی با فساد اولویت دارد یا مبارزه پسینی با مفسد؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، مناسب است ابتدا به این سوال ساده ولی مهم پاسخ دهیم که مگر برای همه تلاش های صورت گرفته توسط حاکمیت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، مردم احساس می کنند این تلاش ها موثر و رضایت بخش نبوده است.

در واقع، ذهنیت مردم نسبت به فساد، کاملاً مبتنی بر نمونه ها یا مصادیق است به گونه ای که معمولا اگر کسی بخواهد راجع به فساد صحبت کند، چند نمونه از فسادهای چندصد یا چند هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با فساد در دولت موثرتر است یا در نظام قضایی؟

مبارزه با فساد در دولت موثرتر است یا در نظام قضایی؟