مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 05:552021-05-25سياسي

سه عملیات دریایی که در آن دشمن بعثی غافلگیر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در خصوص نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: - دریادار خانزادی عملکرد نیروی دریایی ارتش در شکست حصر آبادان، عملیات بیت المقدس و پشتیبانی نیرو ها از طریق یگان های هوادریا را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در خصوص نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس یک پیشینه و عقبه دارد و در واقع آن عقبه مهم شکست حصر آبادان است؛ همچنین شکست حصر آبادان نیز یک عقبه و پیشینه بزرگتری دارد که آن هم تسلط نیروی دریایی بر دریاست، که این مهم در همان روز های آغاز جنگ تحمیلی محقق شد.

وی افزود: در واقع اگر رژیم بعث عراق موفق می شد که شبه جزیره آبادان را به طور کامل محاصره کند به نوعی زنجیره تسلط بر خرمشهر کامل می شد و سقوط کامل این شهر که برنامه اصلی دشمن بود، محقق می شد.

فرمانده نداجا افزود: ما معتقد هستیم اگرچه بخش های قابل توجهی از خرمشهر به تصرف رژیم بعث عراق درآمد، اما همچنان بخش هایی مانده بود که متصل به آبادان بود و، چون آبادان به تصرف دشمن درنیامد، بنابراین کلید فتح خرمشهر و زمینه ای جهت تحقق عملیات غرورآفرین بیت الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه عملیات دریایی که در آن دشمن بعثی غافلگیر شد

سه عملیات دریایی که در آن دشمن بعثی غافلگیر شد