مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 03:352021-05-26اقتصادي

شکوفایی صنعت لوازم خانگی در سایه تحریم/صادرات امسال سه برابر می شود


مدیر کل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به صادرات 200 میلیون دلاری لوازم خانگی در سال گذشته، برآورد کرد صادرات طی سال جاری به 600 میلیون دلار افزایش یابد.

- ، کیوان گردان مدیر کل صنایع برقی، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به کار انجمن قطعه سازان لوازم خانگی با بیان اینکه سال ها بود که خلاء وجود چنین انجمنی احساس می شد، گفت: قطعه سازی لوازم خانگی موتور محرکه این صنعت است و با استفاده از تولید قطعات لوازم خانگی برای اولین بار در سال 99 توانستیم نیازهای اصلی این صنعت را خودکفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای 95 و 96 تا 60 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای خارجی بود و 40 درصد تولید داخل نیز از عمق ساخت داخل بسیار پایینی برخوردار بود، اظهار داشت: از خرداد 97 واردات لوازم خانگی را متوقف کردیم.

هرچند فکر نمی کردیم تحریم ها تا این حد مبادلات مالی این صنعت را سخت کند اما با این وجود در سال 99 در اقلام اصلی لوازم خانگی خودکفا شدیم و امسال به دنبال صادرات برخی محصولات هستیم.

این مقام مسئول در وزارت صمت یادآور شد: قبل از تحریم ها سالانه هفت میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید می کردیم اما سال گذشته بیش از 15 میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در داخل تولید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفایی صنعت لوازم خانگی در سایه تحریم/صادرات امسال سه برابر می شود

شکوفایی صنعت لوازم خانگی در سایه تحریم/صادرات امسال سه برابر می شود